De één na laatste dag in China

7 mei 2017 - Shanghai, China

Het is eigenlijk best vreemd. Ik zat net nog even de laatste fotos te kijken en dan beseffen we, dat we de afgelopen weken vreselijk veel gezien hebben. Ook weer vandaag. Eigenlijk een erg rustige dag met zelfs een paar uurtjes tijd voor onszelf.

350837680_IMG_3385350837680_IMG_3395

Het begon vanochtend met een ritje naar het vliegveld. Wel weer een hele speciale natuurlijk, want dat hoort bij deze vakantie. Met de Maglev Magneet trein gingen over een stukje van 30 km maar liefst 431 km per uur in slechts een minuut of 8. Aangezien dit voor ons een uitje naar het vliegveld was, gingen we zonder uitstappen linea recta retour naar Shanghai. Met natuurlijk weer dezelfde snelheid. Verstappen had ons niet kunnen bijhouden hoor!

349691648_IMG_3521349691648_IMG_3512

Na dit ritje was het tijd om te chillen. Met een rondvaartboot gingen we lekker cruisen op de Haungpu Rivier met natuurlijk weer zicht op die enorme torens, waar we gisteren in waren geweest.

De gids had weer ergens lunch geregeld, dus ook vandaag weer klooien met de chinese stokjes. Maar met onze ervaring van de afgelopen weken is dat voor ons nu een makkie. Alleen zullen de chinezen nooit wennen aan ons biergebruik. Zelf nippen ze soms een klein schaaltje met bier. Onze groep presteert het om elke dag de lokale bier voorraad te doen slinken. Slechts 2 of 3 nederlanders waagt zich aan iets anders, dan de locale Tsjingtou bierflesjes van 660cl. We blijven in hun ogen zuipschuiten!

349691648_IMG_3538349691648_IMG_3540

Na de lunch zijn we vrij. We bezoeken met een kleine groep het voormalige abottoir. Nu een mooi monumentaal pand met allerlei kunstzinnige bedrijfjes en activiteiten. Binnen enkele minuten belanden we op het dakterras met schitterende bloemen. Tijd voor een drankje met een heerlijke wafel. Na een tijdje krijgen we spontaan (of door een fout) nog een wafel. Hij smaakt prima.

349691648_IMG_3562349691648_IMG_3571

Gelukkig is in hetzelfde pand een Starbucks met heerlijke broodjes. Even geen chinees vanavond maar gewoon een Club sandwich. Na het diner is het tijd voor de Acrobaten Show. De chinese variant van Cirque du Soleil. Een spetterende show in het beroemde Era theater van Shanghai sluit ook deze dag weer af vol indrukken en vermaak. Nog maar echt 1 dag te gaan, voordat we richting vliegveld gaan.

1. Flip:
    8 mei 2017
    Wat hebben we genoten van jullie verhalen! En wat vliegt de tijd he? We wensen jullie een goede en voorspoedige terugreis (jullie hadden daar vast nog wel even willen blijven?) en hopen jullie gauw te spreken voor nog meer verhalen! Tot in nederland, doei, doei