De reis gaat door!

28 april 2017 - Taiyuan Shi, China

Wanneer je aan zo'n reis van 26 dagen meedoet, leef je echt van hotel naar hotel. Net met de Hogesnelheidstrein aangekomen in Bejing. Leuk hotel waar we de komende 4 nachten onze koffers geparkeerd hebben. Helaas is ook hier de wifi slecht ik probeer al een uur een paar fotos voor deze blog te uploaden, maar is nog niet gelukt.

367662608_IMG_1618367662608_IMG_1630

Gister en eergisteren zaten we in het door Unesco beschermde dorp Taiyuan. Zeer fotogenieke omgeving en hotel. En ja het aantal fotos begint al aardig op te lopen. Meer dan duizend op Canon en meer dan duizend op de Iphone. En toch zijn wij niet de toeristen die China alleen door hun lens zien. Er is echt veel te zien!!

374791312_IMG_1634IMG_1771

Ook vandaag hadden we een 'fotomoment' kunnen hebben. We gingen pinnen, maar werden weggestuurd door 4 man in uniform en hele grote geweren. Na een mislukte poging bij een andere bank aan de overkant, drong ik me toch weer op bij de bank met de gewapende mannen. Nu lieten ze ons wel pinnen en toen wij klaar waren liepen zij ook de bank uit met hele zware vierkante koffers. Nu weet ik dus niet of dat de bank door hun werd overvallen, of dat zij gewoon met de geldwagen een transport moesten beveiligen. Misschien had ik toch beter een foto ervan kunnen maken!

Vanmiddag ook nog even de 6 hoogtepunten van Taiyuan. Een zeer mooie tempel met schitterende tuinen en een hele oude boom van 3000 jaar.